Wednesday, 27 November 2013

23TH NOW.


Assalamualaikum. 


Happy wednesday people. Hari ni aku cuti. Stay rumah je sebab teman ibu duk rumah. Ibu sekarang sibuk buat bisnes kuih dia. Petang-petang ibu jual. Kemain ibu sekarang. Nak lawan aku menyimpan duit katanya, hahaha.


Life aku agak busy since aku kerja. Ramai yang cakap aku diam je. Tapi aku cuma fokus kerja. Kumpul duit untuk masa depan. Baru-baru ni 17 november tarikh lahir aku, dan aku dah pun berumur 23 tahun. 1st thing yang aku cakap pada kawan aku, aku tak nak tua. =D



Serius wei, aku nak zaman bangang-bangan aku dulu. Tak fikir pasal kerja, fikir pasal enjoy, menghabiskan duit je. Hahaha. Dan 1st thing ibu katakan pada aku, 

"Fara, dah 23 dah. Tolonglah jadi seperti 23 tahun."


Hambik ko! Hahahaha.


Why.. Selama ni aku camno ek?
Maksud ibu tu mungkinkah dari kemahiran aku memasak?
Atau kematangan aku dalam kerjaya aku?
Ontah. Aku pening-pening sikitlah. Bhaha!



Ada kawan-kawan aku cakap, 


"Fara, kenapa fara cakap manja sangat, marah tu marah la betul-betul"


Oh ini shit sangat! Kahkah!
Takdelah, aku jenis penyabar kot? (Muntah banyak2)
Aku boleh diamkan perkara tu, selagi aku boleh la. But semua manusia ada limit kan?
Aku pun sama. Bila aku dah marah mulut aku memang macam cilaka. So sebab tu aku suka diam dulu. Sebelum aku hangin, better orang yang buat aku marah tu blah cepat. Bab ni aku cuba perbaiki. Kena kawal emosi, kawal percakapan and be more mature.



Birthday aku my abah bagi duit je. 500. He said tak tahu nak bagi hadiah ape. Aku rasa aku ni ikut belah abah banyak la. Simple dan tak nak semak kepala. Aku pun tak pandai nak fikir hadiah apa nak bagi dekat kawan-kawan. Haha.
My ibu masak fav dish aku, chicken rice. I want her version. Tak nak beli kedai. Dan setiap kali ibu masak nasi ayam. Insa' mr.sedud dapat merasanya sekali. Dia pun minat nasi ayam ibu aku. Hehehe




Mr.sedud kerja jauh dari aku sekarang. Tak selalu kiteorang jumpa. By that time. Dia dapat balik seremban. Thanks la for him. Try to be there on my birthday, we went to steamboat dan makan banyak-banyak. Haha. Dia lagi la dah lama bagi aku hadiah. Ipad mini hadiah dia bagi pada aku. Dia sengaja beli awal, sementara ada duit. Tapi sayangnya dia tak boleh keep secret from me. Usually i can find out that he keep something from me easily. =D



Friend never forget to wish me a happy birthday walaupun aku yang lupa nak wish dekat dieorang sebenanrnya. Satu penyakit aku yang ibu abah, adik dan abang aku, mr.sedud dan kawan-kawan aku paling nyampah adalah tahap pelupa aku yang teruk.  Tapi i'm glad dieorang always understand me very well.




Hello 23th! I'm newbie. Please be nice to me for this whole year ok, promise?







: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

2 comments:

Tukang Karut said...

23? muda lagi tu...

kocix! said...

sy fon fara.
mcm samee je pangai kite..
huhuhu

copyright@budakijau.do not copy.