Tuesday, 4 September 2012

BUKAN LAGI ENTRY RAYA (X_X)

Salam readers.


tak sangka ai semakin malas tahap panda comel sejak bekerja ni. blog bersawang, update malas! haha.
sekarang berusaha untuk mendapatkan pekerjaan tetap yang utuh demi masa depan. ha gettew. kemain speachess macam pengetua sekolah rendah dulu yang kepala berkilat tengah =D



well disebabkan raya ni memang saya tak beraya even satu rumah pun, ehem ulangan --'
 "even satu rumah" Oh Mak Gayah, giler loooser pompuan ni. but saya still rasa syawal tu sebab masih makan rendang dan lemang.
lagipun masalah yang tak dapat dielakkan membuatkan hatiku tawar untuk beraya.


open house pun simple-simple je sebab.. ntah. raya tahun ni tak best -.-
cuma ajak mr.sedud dan rakan-rakan je datang menjamu selera. the rest ramai tak dapat datang perihal kerja. tetiba rasa nak lari obersea mengadu kat atok betapa sadisnya raya tahun ni. T_T


bab makanan je rasa macam heaven sangat sebab ibu masak macam-macam untuk raya kali ni! teheee..
sup gearbox. hamboii.. poning kepalo semah dik oii.. hehe. then ibu masak kari itik, kuah lodeh, rendang ayam kampung, ayam tandoooori, lemang buatan ibu sendiri. slurrpp.. sampai sekarang terasa baru je sendawa bau rendang. bhaha!


my atok yang stay perth sudah pulang ke malaysia. alhamdulillah beliau selamat sampai. sekarang berkira-kira mahu curi masa bertemu beliau after my abah pergi kidnap atok dekat kajang, rumah aunty. hehe!
2 tahun kot tak jumpa atok. boleh collect duit raya agi. agagaga ~


kisah raya kali ni nothing pun special melainkan terserempak b*bi oink oink melintas tengah jalan. pagi-pagi time nak pergi kerja dipagi raya, melintas pulak makhluk Tuhan yang sekor tu. mengucap panjang aku nak brek kereta. ish ish.. SROOOOOTT (lap hingus) sadis betul kejadian raya aku kali ni. nasib baik tak payah samak kereta. kahkah!



jumpa sanak saudara pun time diaorang datang beraya rumah parents saya sebab nak harapkan saya pergi raya rumah diaorang tak la kan. anyway saya demam dan batuk dan selsema seangkatan dengannya gara-gara tak cukup tidur serta terlebih makan juadah raya. people, time for open house pulak sekarang kan ? hehe. selamat tiba dan selamat pulang ke rumah tau. jangan dah melantak rumah orang tu tak sedar diri nak bangun pulak. saya akan menyepikan diri seketika sebab ada perkara penting yang memerlukan perhatian saya. saya seorang yang pelupa dan sering hilang fokus, so need to be alone! take care people =)






raya diperantauan. ni je yang mampu :')








: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

6 comments:

Tukang Karut said...

awat tak ajak aku makan semua tu???

Aien Alien said...

tak beraya tapi dapat makan lauk raya pun dah ok...sama la kita. heeee.

selamat hari raya fara :)

sayA tonaH said...

rasa lemang memang la tersangatla best

Sayidah Nafisah Ruslan said...

rambut awak dah panjang ke? cepatnye.. cantik :)

sedap2 lauk yang mak awak masak..

si robot comel said...

jaga diri ya kak :)

hassy chan said...

amboi mknan raya ko bnyk giler....
sup gear box memang x menahan haha

copyright@budakijau.do not copy.