Friday, 28 September 2012

BUAH HATI NO.2

Assalamualaikum.


Masih ingat kehadiran momot dan buyot ? mereka semakin sihat dan ceria. wawah, kemain lagi kan. haha!
masa saya memula jumpa dieorang memang dah tak menyusu tapi masih belum mampu nak mencari makanan sendiri. so saya ambil dan bela. sekarang kemain lagi my ibu cakap, nak bermanja je kerjanya. saya memang suka kucing yang manja. memang ada kucing yang mencakar, tapi maybe kucing liar.


kucing jadi liar pun sebab tu kucing terbiar, takde orang nak manjakan. sama je dengan manusia. kita didik dari kecik, dah besar dieorang akan mendengar kata. sekarang saya dah boleh lepaskan momot dan buyot time pagi dan berikan makanan waktu makan dieorang tanpa risau yang dieorang akan main jauh-jauh dan tak kembali lagi. sometime saya panggil je nama momot dan buyot, berlari dieorang balik ke rumah. waktu malam saya masukkan la dalam sangkar. yang lagi best bila dieorang memang dah tahu waktu masuk dalam sangkar. macam masuk tidur la. kekeke..




comey kan my buyot tidur ? hehe



yang penting jangan jadikan rumah orang lain macam rumah jamban sudah ler. saya jugak pastikan yang kucing saya tak buat taik dekat rumah orang lain. alhamdulillah setakat ni buyot dan momot tak berani berak dekat rumah orang lain. there's a time saya tertidur, jadi saya terlambat la bersihkan tempat berak dieorang which is pasir yang berbau wangi untuk cover bau harum buangan momot dan buyot ni. then kucing saya ni terus mundar mandir duk meaww, meaww beribu kali depan rumah. ibu pun kejutkan saya dan terus saya bagi makan kiranya saya fikir dieorang ni lapar la. tapi respon masih sama jugak, bila saya bersihkan bakul berak dieorang dan isi dengan pasir baru, baru la dieorang diam dan berlari-lari nak " uh uh ". haha.



saya dah ajar nak "uh uh" cuma dalam bakul pasir tu sahaja. jadi mereka dah pandai dan tak buang merata-rata bahan buangan tu.  =)
kadang-kala saya bawak dieorang jalan-jalan dalam kereta. tengok pemandangan luar yang lain. masa'llah, memang buas tapi still baik cuma nakal sikit je. kihkih!
let's see how noughty dieorang ni dalam kereta hari tu, cuma gambar buyot je dapat snap. gambar momot tak dapat sebab tersangat buas dalam kereta.














1. one..

mula nak kaco mr.sedud i  =)






















2. two..

buat muka baik dulu memulanya. sopan je duduk atas riba.







































3. three..

errr --'













4. four..



there u go. she's holding stereng kereta sendiri kot ? kucing kau hado ?





and yeah! buyot saya nak belajar driving pulak sekarang. sekian  -.-






: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

2 comments:

aiman fanboy k-pop said...

WHOA.....bukan main manja buyot ....haahaa....
kucing liar ta semestinya suka cakar mencakar kak ..mungkin depa rasa diri mereka terancm kot ..... that's why they're mcm tuh ... ^^

main rojak2 bahasa plak ... :)

Sayidah Nafisah Ruslan said...

alolololo omey2 nye!!
saya memang geram tengok meow ni..

copyright@budakijau.do not copy.