Wednesday, 14 December 2011

SALAH FAHAM.

Salam readers....


lama tak jenguk blog sendiri.
BLOG SENDIRI ye rakan-rakan.
BLOG RAKAN BLOGER lagi haremm saya nak jenguk.
ahhh jangan cubit aii..
cubit bontot aii boleh.
nanti aii kentut nak ?
hehek!


maaf, maaf, maaf..
sejak dua menjak ni selalu loyar buruk.
dah lama tak rasa penyekeh kot.


currently at negeri sembilan.
back for holiday with mr.sedut (mybf) and puteri gayung (my lil sis).
tak lupa juga bersama rakan yang FREE untuk ikut bersama.
lokasi holiday ?
nanti saya update ye..


pernahkah anda tersalah faham ?
dengan erti kata lain salah erti.
saya yang kalut ni HARUSLAH pernah.
muahahaha!!


tarikh dan masa tak la saya ingat sangat.
KALUT la namanya.
cuma yang pasti malam selepas maghrib.
dalam perjalanan pulang ke putrajaya.
bersama mr.sedut (mybf).


masing-masing bekerja kan ?
so tipu la saya tak hulur duit minyak.
TETAPI...
jangan dipinta saya untuk ke kaunter bayaran untuk membuat pembayaran.


sebab ?
entahlah..
saya tak pernah fikir kenapa saya TAK GEMAR nak bayar kat kaunter stesen minyak tu.
ahhh sawan MALAS BERFIKIR saya selalu menyerang sebenarnya.
hehek!


tangki minyak belum cecah EMPTY.
tapi kita harus la sediakan minyak before kering tangki tu kan ?
jadi saya hulur RM20 dekat mr.sedut (mybf).
cukuplah untuk meter minyak tu naik dari setengah tangki.


si pendek       :          kamu pergilah bayar. saya isikan minyak. takpe. saya boleh.
mr.sedut        :          kamu pasti ke ni ? nak isi minyak sendiri ?
si pendek       :         ehh boleh la...  ~~    ** berlagak tahap cipan ni. **


ehh sebenarnya bende alah picu minyak tu pun saya tak tahu nak panggil apa.
kahkahkah!!


so when i said " picu minyak " tu saya rasa ramai garu bontot tak faham kot.
tapi anda faham kan ? kan ? kan ?


saya tunggu mr.sedut membuat pembayaran.
bila berbunyi  " beep "  dekat skrin tu,
saya dengan confident masukkan picu dalam tangki minyak kereta.


dengan goyang - goyang kaki,
sambil kunyah chewing gum,
saya tunggu je nombor di skrin bergerak laju.


teeetttttt..............!
picu minyak bergerak sikit.
nombot di skrin terhenti pada nombor 22.11.
bermaksud RM22.11 sen.


dalam hati berkata


" wah.. terlebih isi ke hape ni ? "

saya cepat - cepat tarik picu minyak tu,
dan gerakkan kereta ke tempat lain.
sementara tu, mr.sedut (mybf) ke kedai mencari makanan ringan.
so kiranya beliau tak tahu yang saya dah blah dari mengisi minyak.



pekerja kaunter       :       bang, ni duit lebih abang isi minyak tadi.
mr.sedut                  :       hah ? kenapa ada lebih pulak dik ?
pekerja kaunter       :       err... entah la bang. tapi kereta tu dah blah bang.
mr.sedut                  :       hah ??  ehh blah ke mana plak ?
pekerja kaunter       :       tu saya tak tahu la bang, tapi abang tengok la, kereta tu dah takde kan ?



sedang mereka berborak,
saya yang sedang menunggu dalam kereta berfikir sejenak.


" manakan mungkin balak aii tak tambah duit untuk minyak. dia tak pernah pula macam tu. tadi minyak terhenti dekat RM22.11. pernah ke orang isi minyak ada SEN dekat belakang ? selalunya genap - genap je "

 
dengan muka tak tahu malunya,
saya undur kereta balik,
dan sambung isi minyak.
kahkahkah!!

mr.sedut (mybf) keluar dari kedai sambil garu kepala.
saya ?
buat muka tebal jelah.
muahahaha!!



mr.sedut        :       kamu tahu tak nak isi minyak ni ? saya tanya elok - elok ni. hehehehe..
si pendek      :       lalalala  ~~ ala.. yang penting saya tak susahkan kamu kan ?
mr.sedut       :       ehh tak... tak la.. cuma pekerja kaunter tu je yang susah. buat kerja dua kali. hehe
si pendek      :       janganlah perli aii... tarik pipi kang! grrr.....



ngupanye mr.sedut (mybf) isi minyak RM40.
patut la ada berlebih.
muahahahaha!!



on the way balik negeri sembilan. new hair. ahh bubye my long hair ~ 






nota jari      :         nak pam tayar pun kekok lagi. tapi takpe. mr.sedut dah ajarkan. muahaha!!

: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

14 comments:

cik Kartun said...

xleh bla patah balik p isi..Errr..klu CK xpyh kot isi lagi. p pam len laa :D

Tukang Karut said...

muahahahahahhahahahahahaa.......

Miz Novexx said...

ngahahahah... nak gelak pulak ;)

si gadis melayu said...

hahaha.. lawak la.. hihi

Cik Yatt said...

hehehe...kelakar la kamu nie

si kiut lavender said...

hadoi....dgn innocentnya kamu bleh undurkan blek keta tu ya...hoho

hassy chan said...

hahahaha sngal je ko..

Saiazuan said...

huhu jejalan kat n9 ek

aleen aiden said...

kah3.ini rare nih!

ILA HonEyBuNNy said...

hehehhehe...awak tahu ke x neh isi minyak..kekekke

amboiii cntk new hair...;) bahagianya dia..ehheh

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehe..boleh undur balik isi semula.. :)

*Cantik rambut baru..^^

Ungu Violet said...

kehkehkeh...seb bek tukang jaga kaunter tu jujur...nk bg balik duit..

kalo tak berasap telinga kene sembur ngan mr.sedut...hihi

dill said...

saye gelak sakan. haha!

dill.

onie said...

tak tahan ang blah pastu patah balik,sengal betol la,hahahaha

copyright@budakijau.do not copy.