Thursday, 8 September 2011

ZAMAN TAK TAHU

Hye semua.
* tarik nafas... hembus nafas... *
ni tanda orang dah semakin pulih dari selsema semalam.
ngehehehehe...
terima kasih kepada rakan blogger yg betul-betul prihatin.


ok, seperti semua sedia maklum.
kita manusia semua bermula dari bawah.
siapa bermula dari kiri or kanan anda bukan anak manusia.
anda anak ketam.


dulu-dulu time kecik kan, banyak perkara kita TAK TAHU.
ramai cakap budak kecil ni mentah, tak tahu pape.
setuju jelah coz that's the truth pun kan.
tapi bila dh besar, rasa diri diperbodohkan ada juga.
atau memang memperbodohkan diri sendiri.
wakakakaka...



umur 5 - 7 tahun

time ni mencicit nk ikut my twins bro pergi tadika.
that time mereka 5 years old.
dan saya baru le 4 tahun.
ikutkan tak layak lagi la.


ibu            :            ko degil! pagi-pagi lagi ko mandi, tup2 dh hilang ikut bontot abg adik (my twins bro) pergi tadika. bukan kadang-kadang, tiap-tiap hari ko buat macam tu. last-last cikgu tadika tu daftar jugak la nama ko. anak sapa la ko ni.. ish3... buat malu aku je..



part yg bestnye permainan.
muahahahaha..
yg memalukan ibu tu,
saya just nk main permainan je.
belajar tak nak.
i still remember that moment,
cikgu bertanya, saya diam.
kahkahkah!
dalam hati :-



fara     :        ni bila boleh main ni. cakap tadika banyak permainan. aku nak main ni. ni cikgu tak habis-habis tanya lagi kenapa ?



sampai sekarang abang adik (my twins bro) tetap marah dengan perilaku saya that time.
hahahahaha, satu tadika ejek diaorang



budak-budak tadika   :    woii adik ko bisu ke hape ?  dh la tak nak makan, tak nak bercakap. hahahaha



kesian abang-abang aii kan ? =.=



umur 7 - 11 tahun

dulu ibu bukak kedai runcit.
dan saya dipanggil "anak tokey"
zaman kanak-kanak, anak tokey kedai runcit pun giler belagak!!
hohoho..
kawan-kawan datang kedai beli lolipop je sebatang.
kot ye pun coki-coki.
dulu ade duit 50sen pun dh banyak bg mereka.


saya bajet kaya datang lepak dengan minum air tin perisa stawberry gituuu......
dengan lima batang coki-coki.
pehhhh kawan-kawan tengok meleleh la air liur diaorang.




farmieza    :      wei fara, ko best la kan. dtg kedai amik je pe ko nak.
fara           :      a'ah... ibu aku bg je aku amik pe aku nak. ko nak sikit tak ? ko nak pergi la  beli. hahahaha (gelak belagak!)
farmieza    :      tak nak la. air liur ko busuk! ehh ko makan coki-coki banyak-banyak ni kenapa ? ko tahu tak coki-coki ni macam taik. cuba ko picit banyak-banyak. tak nampak macam taik ke ?
fara           :       uurrllppp... la, kalau taik mana boleh makan.
farmieza    :       sebab tu aku tak makan. ko je yg makan. hahahaha (gelak setan)



buat hantaran pun sodap!



balik ke kedai mengadu dengan ibu.
ibu cakap saya kurang cerdik!
hua............... sob3 ~
yg ni pun saya layan.
coklat buang permainan amik.
tahan la utk sehari, esok beli baru lagi.


umur 11 - 12 tahun



gegurls.. do u know what it is ?



fara          :           ibu, apa dalam ni ?  (sambil goncang-goncang kotak )
ibu           :           barang la.
fara          :           barang apa bu ? ringan semacam je ni.
ibu           :           barang perempuan la...
fara          :           oh... bukan makanan ke ? siap bunga-bunga lagi. baju dalam ke ni bu ?
ibu           :           ko letak balik kotak tu. pergi balik rumah.
fara          :           tak nak. nk tahu apa barang dalam ni.
ibu           :           ko ni degil la..! ibu beritahu kt abah, ko tak nak dengat cakap ibu!
fara          :           abah,abah.. ni apa ?
abah        :            abah tak tahu. pergi tanya ibu ko la..
fara          :            ibu tak nak jawab...
abah        :            hah kalau macam tu pergi balik rumah! makan ke, tidur ke. banyak cakap betul budak sorang nihh.......



balik rumah still fikir apa benda dalam kotak tu.
jenama sanita, bunyi macam enak.
tapi ada bunga-bunga, pewangi ke hape ??



umur 12 - 13 tahun

time ni nak naik remaja.
REMAJA la konon.... hahahaha
kami pergi sekolah naik van sekolah even dekat van sekolah tu tulis "bas sekolah"
wakakakakaka..
that time my twins bro sudah menengah la.
so saya selalu la jugak ikut driver van sekolah tu pick up my twins bro after school.
saya tanyakan lagi soalan yg diaorang tak berminat nk jawab.



fara             :         abang, kenapa dengan budak-budak perempuan sekolah ko.
abang          :         apa yg tak kena ?
fara             :         sekolah ko banjir ke ? kain diaorang singkat.
abang          :         diaorang memang macam tu. malas aku cara! (malas aku ambil tahu)
fara             :         adik, kenapa kawan perempuan ko pakai kain nampak stokin. (oh yea.. i call my bro "adik" sila la hairan..haha)
abang ke3   :         sebab diaorang nk singkatkan kain la...!
fara             :         kenapa nk singkatkan kain pulak ? nampak bekas kudis kt kaki la..
abang ke3   :         ko jangan ikut sudah le.. banyak cakap betul ko ni.



balik ke rumah fikir.
kenapa diaorang singkatkan kain sampai melangkah boleh nampak stokin dan kaki ?
KENAPA ????????????





nota jari   :   farmieza, i still remember ur name. ko cakap coki-coki tu taik kan ? hahaha.. ehh kenapa ehh diaorang singkatkan kain ??

: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

16 comments:

cik sakdi said...

hahahah blagak gler anak tauke ni.. haha skrg ade kedai lg x

syrupmasin said...

err..ape dalam sanita tuh?? nak tao lah.. :D

Mohd Izzar said...

ada ke ckp choki2 tu mcm taik..adoi..

urr..tu sebab rumah dorang banjir tu..hahah!
takpun, senang nk lari..

budakijaupendek said...

cik sakdi : sudah tiada. hehe



syrupmasin : tampaq sat ag tahu la. hahaha



Mohd Izzar : oh.. baru saya tahu. kihkih!

ILA HonEyBuNNy said...

alamak....apa alasan y gegel pakai kain di sibgkatkan tu....zaman sekolah ramai wat cm tu...hehe...

nak coki2 lah..heheh

sleeping_maniac90 said...

yang kain singkat tuh bru pas blik sawah hahahahaha

Tukang Karut said...

aku suci... tak tau menda...

Nur Saina (AntooUngu) said...

alamak aii, sedapnye choki2 tu.. =P

ctk said...

hahahaha...fara memang suka bertanya kan..hehehe..

aik..panggil ur brO tu adik?haha .memang hairan~

budakijaupendek said...

ILA HonEyBuNNy : yup, ramai gegurls pakai mcm tu dulu. pelik kan ? seksi ke hot wat mcm tu ? hoho, tak boleh. saya tamak! hahaha



sleeping_maniac90 : oh.. baru saya tahu. haha



Nur Saina (antoo ungu) : sedap mcm ta-ik! haha



ctk : yup, sb dia adik dripda twins tu. faham ? hehe

anamizu said...

ok dah faham knp pggil 'adik' hehe
dedulu punye trend singkatkan kain cmtu la kat skolah..
sipbek cik ana x buat :P

syrupmasin said...

haha..errrr..

budakijaupendek said...

anamizu : kite serupa. tak hot la singkatkan kain mcm gitueeww...



syrupmasin ; awat ? hahaha

Lia Irdelia said...

wahahaha.. bestla entry ni.. :)

ade2mama said...

lalalaaal...
amboi law dilayn makin mejady2 cite bdk2 ko ye..aku ny hang
time2 kcik2 misai ade... da tua sume da gugur heeheh
pdahal dicukur huhuh

*ding dang ntah ade lgy jual kew x tu eheh

budakijaupendek said...

Lia Irdelia : part mana best tu ? part coki-coki ke? haha



ade2mama : crite zaman mude. mesti la suke! hahaha ehh sy tua ?

copyright@budakijau.do not copy.