Tuesday, 6 September 2011

KAMI BERKASAR

Salam semua.
kasihanilah saya sebab baru hari ni saya sedar dh masuk bulan september.
wawawa..
ibu cakap, orang like me campak masuk tanjung pun direject balik.
sob3 ~
tak sentap.. tak sentap.. haha!


semalam saya menemani ibu ke seremban.
kami sepakat ingin menukarkan kereta yg digunakan sekarang dengan kereta abah.
ok, kekeliruan bakal belaku.
this is my explanation.


kereta putih     :    atas nama abah. tapi sering digunakan oleh saya. ibu tak boleh drive ok. hihik!
kereta hitam    :    atas nama ibu. tapi sering dipandu oleh abah. so we always call it "kereta abah"


so anda mengerti ?
sekarang ni abah guna kereta hitam.
saya guna kereta putih.
ibu cakap dia mahu guna kereta dia which is "kereta hitam" tulah.
so kami switch our car.


dan saya agak keseronokan sebab kereta ibu lagi best.
muahahahaha..
ekzos lagi bederum..
air-cond lagi sejuk.
kihkihkih!


so kami berdua pergi ke seremban semalam.
tujuan mahu ke bank.
saya merelakan sb niat dihati nak basuh kereta.
hahahaha
siapa tak pernah basuh kereta guna mesin bahlol tu.
ala, mesin yg basuh kereta main sembur-sembur air tu.
padahal tak bersih pun. cettt...!
dan paling penting abang bangla ramai disitu.
kahkahkah!!
get lost la abang bangla.
main paksa-paksa pulak.


bangla           :    adik manis, tak mahu vacum kereta sekali ka ?
adik manis     :    tak nak.
bangla           :    polish kereta ? tayar ?
adik manis     :    pun tak nak.


paling tak best bila abang bangla ni suka-suka hati je nk bukak pintu kereta aii..
sepak tengah tu kang.
senak!
hahahaha


selepas mencuci kereta saya dengan selamba minta bantuan rakan mr.sedut bertanyakan dimana bank yg kami cari ni.
ok, rakan mr.sedut tolong ye.
maaf, saya bukan orang seremban.
so tak tahu jalan.
bak kata pepatah "malu bertanya sesat jalan"
so saya tanyalah.
kebetulan mr.sedut sedang bekerja.
tak dapat la nk membantu.


after that we looking for that bank la kan. (broken engg)
berpusing-pusing la kami ditengah bandar seremban tu.
hati tengah hot,
sempat lagi mamat sebelah tekan-tekan minyak kereta dia.
what ?
dont u see my ibu sebelah ?
kalau ibu takde ai layan kan je. hahahaha
ok, tak, tak.
mr.sedut marah nanti.
* insaf *


sampai dekat bank tersebut,
sy biarkan ibu berurusan.
agak-agak hampir setengah jam, ibu keluar balik.


ibu         :     pts$#@!! betul.
fara        :     hah, kenapa bu ?
ibu         :     ibu dh tnye, nk bayar ----- tekan butang apa ? dia cakap tekan butang B. dh menunggu setengah jam, sampai je kt kaunter dia cakap ni kena bayar kt mesin je. kalau aku tahu, dari tadi aku buat! takdenya aku menunggu setengah jam kat sini. b*ng*ng!!
fara        :    ermm ok, jom kite bayar kt mesin bodoh tu..! (err kenapa saya panggil mesin tu bodoh ? haha )



hahahaha, ok kami tengat baran that time.
boleh u perb-d-hkan mak aii ?
kami sengaja cakap infornt of staf bank yg suruh ibu tekan butang B tadi.
rasakan ko..!
merah padam muka.
tak pasal-pasal ibu panggil lu b*ng*ng.


<
first time driving from terengganu to negeri sembilan after 2 weeks got my license.
cehhh giler nervous! haha


nota jari   :    jangan buat orang lain marah. kadang-kadang perasaan marah tak dapat dikawal. huhu



: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

19 comments:

sleeping_maniac90 said...

klo da mrh sume pktaan kuar hahahaha

Lea IsNaw! said...

wah gila ah baru 2 mgu dpt lesen dh bawak keta jauh2

hebat2!

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...tgk ayat2g bangla kan..manis...hehe.ish2..

toi tu...sekali kalau dah marah...apa pun dah xingat...hehe

iMBobo said...

haha kesiannye..staf tu pun patutnya bagilah tahu kan..myb die budak baru kot hehe..

fuyoh, jauhnya drive..hati2 ye baru lagi tu hehe..

budakijaupendek said...

sleeping-maniac90 : benar.. haha. selagi tak keluar perkataan kasar tak ppuas hati rasanya.



Lea IsNaWi : oh terima kasih lea. tp kaki bergetar-getar jugak that time. haha



ILA HonEyBuNNy : bangla, muka mahu manis setiap masa. hoho, betul tu queila, time tak dapat tahan kemarahan la namanya. seperti menahan kentut je..!



iMBobo : tp ibu dh tunggu setengah jam infront of her. alasan staff baru tak boleh diterima. hehe, yup. tp tu gamabr tahun lepas =)

iMBobo said...

oo tahun lps, dah lama ade lesen lah ni haha..ingtkan baru hehe

budakijaupendek said...

iMBobo : end of this year baru lepas P hehe

cik sakdi said...

bile bapak aku nak belikan kete ni. aku xmau pakai manual la. free2 dapat maki. haha sepak je bangla tu kasi senak 5 minit.wakakaka

ade2mama said...

cume la istifar :) ny mencarut..
huhuuh

rjin2 tye..bwu xsesat kn heeh

asl xbgtaw aku ko gy n9..aku bljr kt si2 kot jhuuhhuuh

Mialia said...

ahahha,, memang bengang kalau dapat servis bangang... tnggu lama2

ctk said...

rmai nk ngOrat cik fara neh...hahaha...bes r dpt drive jaOh2..bOley da lari rumah neh...haha

Tukang Karut said...

adik manis jangan marah2 ha... nanti itu jerawat kasi timbul satu manyak busat atas hitung tau adik manis...

budakijaupendek said...

cik sakdi : hahahaha, kasik sepak je. ala, mnual pun cool pe sakdi ^^



ade2mama : em bukan pergi tp stay n9 lor.. huhu. ehh mencarut dimana tu ??



ctk : haish.. terpesong niat tuhh..haha



Tukang Karut : alar.. adik manis tak mahu marah dah ler... muahahaha

ade2mama said...

laa.aku blja kt n9 la..hehe..jiran la kte yew huhuuh

leyh la teman aku shoping cm nye huhuhu

tonaH iS herE said...

saye sokong, kalau da marah sume bende tak dpt dikawal da~

Far8 budak baik said...

hahahahaha bangla tu cepuk je pale dy...baru ar dy cakap..adik gile..
agagaga...pasal tukar kete tu..
mesti sonok sgt sampai kene cite knn =p

asamasin said...

tuh la..soppink xajak..kn da jdik cmtuh.. :D

Ungu Violet said...

pehh...bru dpt lesen dh driving jauh2...mantappp..hihi

budakijaupendek said...

ade2mama : boleh, tp teman je ? upah ? hahahaha



tonah iS herE : yup. sampai bahasa kasar pun terkeluar.



Far8 budak baik : ngeh ~ mestilah gumbira. sb tu post entry. haha, err cett! adik manis tetap adik manis ok..



asamasin : sy tak pergi shopping..huhuhuhu sy pergi basuh kereta jer... sob3 ~



Ungu Violet : hehehe tp bergetar juga la kaki ni.

copyright@budakijau.do not copy.