Tuesday, 13 September 2011

BELUM CUKUP BAGUS

Salam readers..


pagi tadi godek blog sendiri.
tengok post-post yang tak boleh blah dari saya.
and i just know baru a month saya aktif berblogging semula.


for those yang tak tahu,
blog ni memang dah bertahun.
hahahaha
since 2009 i guest.
tapi dulu niat nak buat blog sebab bajet feymes..!
serius bajet feymes gilerrr...
miahahahaha...


mana tahu mengenai nuffnang ni semua.
umur pun baru 18 - 19 teen la.
sebab apa 18 - 19 teen ?
sebab saya anak hujung tahun.
hahahaha
dulu bajet nak matang cepat mesti bengang bila kawan-kawan sekolah cakap



rakan mulut lepas              :       ehh fara bila birthday ko ?
budak tak cukup umur      :       erm lambat lagi. hujung tahun.
rakan mulut lepas              :       la.. ye ke ? patut pun ko pendek lagi dari kiteorang. ko belum masuk form4 lagi. junior aku la ni ? hahahaha
budak tak cukup umur      :        *senyum paksa* ehh sori. aku cuma muda dari ko ye. tua! haha
rakan mulut lepas              :        ala, ko pendek. mana boleh ada pakwe lagi kan. 
budak tak cukup umur      :        tak matang la ada pakwe-pakwe nih... (what the??)



time sekolah semua nak berlagak tua.
konon matang ?
lumrah junior kena hormat senior ??
adat basi yg saya tak heran langsung.
so itu la punca umur saya sentiasa tak cukup.


berbalik kepada hal blogging tadi.
pehh that time blog memang la perasaan cute!
kahkahkah!!
seingat saya blog tu ada GEDABAK pic saya sendiri.
gambar yg disnap dalam kereta,
pakai sunglases besauuuu ala-ala mata lalat.
mimik muka macam model nak mati cepat.


tengok blog orang lain.
followers seratus kau..
heiiii me want it too... ~
ahhh gedik mintak penerajang.
dan seingat saya juga followers saya hanya 11 orang kot.
kot la.. ntah-ntah lagi sikit follower.
malu je nak ngaku.
keji giler perempuan nihh...



tapi that time mana la pandai promote blog.
that time juga tak tahu blog orang lain dh capai tahap ribu-ribuan followersnya.
yg tahu baca blog orang. (komen tak nak! hoho)
then letak gambar sendiri yg konon hot.
letak lagu yg konon tengah fofulor (popular) that time.
padahal memekak nak mamp-sss...
dan tak lupa letak gambar hubby ( sweet tak ai panggil bf ai ?? hahaha )
besarrrrr punya siap tulis  " he's the one i love"
entry pun macam buat karangan enam perenggan.


ok, sila gelak guling-guling.
nahh tisu lap air mata.
kesian korang ketawa sampai keluar air mata tu.


ehh sangat tipu bahawa pic ni adalah candid!
tekalah saya dimana...
siap pakai jaket lusuh lagi. hahaha


lama-lama bosanlah pulak.
(padahal berukband dh berjela bil)
so decide delete blog.
tapi tahun 2010 la seingat saya,
saya terbaca tentang blog yg semakin popular which is "red hot mama"


saya tak pernah search pun blog ni.
yg tertariknya sampai masuk paper.
terimbau la kembali zaman jadi bloggers dulu.


buat research,
tentang nuffnang.
dan wujudkan balik blog.
saya mengaku saya jahil bab IT dan komputer ni.
kejam anda kalau gelakkan saya.  -.-
tentang nuffnang pun saya still merangkak-rangkak la.



tapi alang-alang dah ada wifi dirumah sendiri ni,
plus saya yg sudah hampir setahun membesarkan bontot dirumah,
saya decide aktif balik.



nak kata pro dalam blog of courselah takkkk!!
hahaha
tengok  followers pun dh tahu kan.
nak-nak lagi dengan bahasa rojak sayur plus rojak buah tambah lagi rojak ayam saya ni.
main tibai je.



tapi bak kata orang,
buat muka tembok je.
nak jadi bloggers kena tahan komen pedas.
kena kentalkan diri.



dan normal we are unperfect.
mistake we done, bukan boleh ditarik balik.
dah orang tak suka,
takkan aii nak merayu cium kuku dia mintak dia sukakan saya.
kan ??



tapi i still keep learning how to blogging la.
thanks kepada yg sudi support saya.
wahhh.. jangan korang mintak baucer percutian percuma lak nanti ye.



dan respect juga la blogger yg feymes still mahu follow blog cikai macam blog saya ni.
maaflah andai entry saya banyak kepada entry personal.
takdo modal nak update (nyah!)
tapi setakat ni tiada entry sedih lagi.
alhamdulillah..........



nota jari    :     follower saya yg dulu ramai dh delete blog. rindu diaorang jugak. first time try guna post scheduled ni. nervous! saya nak pergi basuh sangkar chute (my hamster) serta memandikan chute dgn air suam. yehhh hamster aii mandi guna air suam. sila hairan. 




: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

31 comments:

abghani said...

berblog ada graf turun naik

abghani said...

berblog ada graf turun naik

Tukang Karut said...

hoho... akukah blog femes yang baca blog cikai itu??? Perahsantan lebih! hahaha...

kotak bulat said...

hehhe.. kb study dulu pasl blog, pastu bru wat blog :)

Finaz Jaafar said...

owh kte pun da buat blog lebih kurang tahun 2009 jugak..tapi bukan nak femes..cuma nak luahkan perasaan and jadikan diary je..pastu senyap punya la lama..tahun lepas start balik n still belajar pasal blogging =)

Cik Ca'ah said...

hahaa,biasa la tu. kdg2 jeles tgk follower org ribu riban tp dh lama2 rasa biasa ja. sama je ramai follower ke x

ade2mama said...

aku lgy la..follower pown bru 70 jew huhuhu sob3

Pesona Algebra said...

Kalo x bajet bagus, sape lagi yang nak puji kita..kan? haha

sleeping_maniac90 said...

haha..
wei ak pn lhir lmbt wei..
kte sme2 muda hehehe

Mialia said...

sy dlu masa mula2 tak faham pon.. haha. tgk pos mula2, seriyes.,. nak muntah.. haha..

syafiqakarim said...

haha peh,lama lah kawan u blogging. senior nih..wewit...
haha.sama lah.kt skola dulu selalu kena.sebab period plg lambat.skng pun terkena,sb plg pendek.ceit -.-

err..kt mn eh tu?hot wehh!!

budakijaupendek said...

abghani : setuju! =)



Tukang Karut : anda handal meneka la..haha



kotak bulat : yep.. kalau main tibai je tak ke manalah blog tu nnti kan. anyway blog kamu feymes! hoho



Finaz Jaafar : it's ok. jeep learning kan. hehe

budakijaupendek said...

Cik Ca'ah : betul. klo setakat silent follower rasa mcm tak perlu je. huhu



ade2mama : takpe, try promote dan wt entry best lag ye! =)


sleeping_maniac90 : kihkih! budak tak cukup umuq..!




Pesona Algebra : hehe, betul3..!!

budakijaupendek said...

Mialia : 1st posting memang giler skema! hahahaha



syafiqaKarim : kt obersea...! hehe

Mohd Izzar said...

uuu..takpe2.. besa la kn mula2 berblog. mmg la jahil sket. heheh

budakijaupendek said...

Mohd Izzar : kihkih! ces.. sgt jahil skg.

miratun madihah said...

dulu pun kita da delete blog then start tahun lepas baru terkedek-kedek nak sign up balik. hehe tu pun jarang update :d

hyz said...

terbaiklah.. nak gelak ada, kagum ada, errr mungkin sbg kata2 semangat pn ada.... ni kira diari sejarah seorang blogger pencen ape? hahha i like meh...

Ungu Violet said...

eh bukan pendek laa...comelll...nnti leh awet muda taw...hihi

Azie Azman said...

haha..biasa la masa awal-awal ber-blogging nih..
entry ,engarut je..azie pun same jugak..haha

asamasin said...

wa..mengimbau kenangan lama ye peah.. :D

budakijaupendek said...

miratun madihah : kita serupaa.... haha



hyz : terima kasih. dairy ke, tak kot just mngimbau kembali. kihkih!



Ungu Violet : puji la lagi next komen ye! haha



Azie Azman : tulah, msih belajar lg ni =)



asamasin : ohh peah ekk.. cabut bulu ketiak kang tahu le! gr... haha

ILA HonEyBuNNy said...

lama jugak berblog ya....

ila skrg busy stdy....dah kureng main blog....lau cuti hari2 berblog...hehe

budakijaupendek said...

ILA HonEyBuNNy : a'ah, ila dh jrang update. ingatkan majok. hehe

L said...

waaa. lek laaa. t. lahir lewat2 la syok.. hoho

jom baca sat..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/beribadah-tp-xberakhlak.html

ctk said...

hahaha...banyak unsur2 jenaka yerp entry neh...tahniah2...fOllower anda da ramai.truskan berblOg yer..hehehe

Lia Irdelia said...

hahhaa.. blog pun ikut mud.. bila rajin @ ada masa, layan... hehe

kocix! said...

pjg benor entry nih.

hey aku pon anak hujong tahon!
ade geng!
kes aku same cam kes ko.
hahaha

iMBobo said...

blog ni pun dah semakin mantap :)

budakijaupendek said...

L : ohh ok, cool... hoho



ctk : terima kasih! u too ye =)



Lia Irdelia : hehe, keep it up. carikan mood tu. berfalsafah pulak. ^.^



koc!x : part mana sama tu ? part kena ejek pendek ? haha

budakijaupendek said...

iMBobo : terima kasih blogger feymes! =)

copyright@budakijau.do not copy.