Tuesday, 23 August 2011

SEBATI DENGAN ALASAN

yey.. kad raya pertama saya dapat. ianya dari cik Qilah

Hye semua.
sekarang ni, tiap-tiap hari ibu dah membebel suruh kemas rumah.
ok, pembetulan "tiap-tiap masa" ibu membebel suruh kemas rumah.

ha.. before cakap saya malas, sila la cakap saya anggun dulu.
then baru cakap saya pemalas.
tak sentap sangat baca kan ?
hahahaha..

so seperti biasa, alasan dengan manusia tidak dapat dipisahkan.
saya nk bagi alasan ni.
sila fikirkan alasan ini munasabah atau pun tidak.


sebab utama saya malas nk mengemas rumah :

kepada ibu  -->  sebab bandi (abang sulung) ada dirumah. dia sangat suka makan bersepah dan dia takkan makan dimeja makan. saya tak tahu keturunan orang peribumi mana dia ni, tapi dia makan memang bersepah.
so what's the point saya kemas rumah kan ?
nk vacum kena guna elektrik yg banyak.
ni takrif elektrik nak naik lagi. 
so esok raya baru saya nk vacum rumah. muahahhahaha

kepada rakan blogger --> sebab saya sibuk blogwalking. ngagagaga ~
halloo.. saya utamakan anda semua ok.
lagi pun sejak dua menjak ni, 
saya tengok follower saya bertambah.
saya pun nk follow balik.
saya sikit pun tak kisah kalau blogger tu baru.
saya ni nama je dh lama blogging, sejak 2009,
tapi saya tak aktif mana pun. terer pun tak.
tapi macam mana saya nk terjah balik andai blogger tu tak tinggalkan link ?
aiyama ~
so saya diamkan je diri.
tapi andai tak berpuas hati, sembur jelah.
confirm saya terjah blog anda balik. hihik!

kepada sahabat handai --> ehh patut ke saya bg alasan kepada anda ?
haha, tak perlu pun tapi nk gak mention nama korang sebab korang rajin stalk blog i ni.. (nyah!)
andai rumah saya bersepah, rumah anda lagi bersepah. muahahaha
kita kan kawan, spender pe lu pakai hari ni wa tahu. kahkahkah!!
(maaf,tergedik)


amacam ??
alasan saya berpatutan tak dengan harganya ?
ibu, kalau tak mengadap lattop hari-hari,
penyakit lelah saya datang la.
hihik!
tapi saya respect la kepada manusia celik IT ni.
setakat nk godam sana sini,
dihujung jari dia je.
muahahaha
lain la macam saya.
blogging pun semput lagi.
so kepada sesiapa yang terfikir nk kutuk sana sini then main sorok-sorok pulak,
lupakan jela hajat dihati.
zaman sekarang,
ke lubang jamban pun orang sanggup cari.
asalkan puas hati!
ok, ke laut dah ni...

 mr.sedut
Sy sngt2 meny***** mu *** ku..
Hanye kamu d ***nie..

    •         si gayah sebelah rumah xsangka jiwang gak sedut ni.. mesti ko tharu kan fara..hrp korg bhagia smpai jinjang plamin...



  •          budakijaupendek erkkk..
             beliau demam rindu ni. haha
             mawi, aku rindu ko!
             mr.sedut ILY too! ♥



    p/s : another reason untuk mengadap laptop sampai lebam.
    hei, saya berkawan dengan mawi.
    ala, yg fofulor (popular) dulu tu. (nama mawi je yg sama, orang lain daa)



: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

11 comments:

Cik Ca'ah said...

hahaha
mmg spoil kan klw kita dh kemas penat2 pstu ada org lain yg bg messy balik
grrr!

Lea IsNaw! said...

haip! jangan malas2
g tlg masak kat dapur tu :P

sleeping_maniac90 said...

nsb bek kje kemas rmh nih mak y wat..
jgn pgl ak pmalas ok!!.. hahahaah

Azie Azman said...

haha..bloqwalking lagi penting dari mengemas ye?
pegi kemas rumah la fara..hehe

Azie Azman said...

haha..bloqwalking lagi penting dari mengemas ye?
pegi kemas rumah la fara..hehe

bunbun said...

hahahh depan2 dah oke dah tu. tetiba perengan hujung...... HAHAHAH

ade2mama said...

xelok mlas..dulu time kecik2..spe byk tlg ko huuhhu..law dorg xtlg..spe nk bsuh berak ko????..
dorg jgk kn huhuhuhuhuuh

syrupmasin said...

err..bnyk alasan?? :P

genial said...

saiia masih hijau.. jadi gag terlalu ngerti urusan polower ini ;(

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...jangan malas2...nak raya neh...ngeh3..

kalau abg bandi wat semak balik...marah dia...ehheh..

jom esk kemas rumah sesama..ehhehe

budakijaupendek said...

Cik Ca'ah : hah, setuju la sesangatnye! grrr...


Lea IsNaw! : baik mam! hehe


sleeping_maniac90 : MALASnye awakkk.. =.= kah3!!



Azie Azman : baik cik azie. hehe



bunbun : *gelak guling-guling*



ade2mama : hambik ko.. kena syarahan. hahhahahaha




syrupmasin : banyak ke? macam sikit je. ada byak lagi ni. nak ??



genial : kok mari dari mana sih.. cakapnya lain sekali =D



ILA HonEyBuNNy : memang. nak cepuk bandi kuat2. hehe, jom mengemas jom!

copyright@budakijau.do not copy.