Wednesday, 17 August 2011

SAYA TAK SUKA BEGINI

makhluk Tuhan ini punya kelemahan diri.
ada yg perfect ??
saya bangkang!!



=========================================================================

ketika sedang memandu



tuuuttt... tuuuttt.....  ** on the phone **



fara           :  hello, ye saya ?
mr.sedut     :  kamu kt mana tu ?
fara            : saya dengan ibu, nk hantar baby balik asrama ni.
ibu             :  hei fara, tengok depan la driving.
mr.sedut    :  ibu marah ek ?
fara           : la, saya pandang depan la ni sedut! ibu, ibu nk marah siapa ni ?
ibu             :  ????????????
mr.sedut    :  ???????????
fara           :  ehhh saya cakap apa ni. opss.. ngeh ~


(saya cakap melalut. mana ada orang TAK PERNAH salah cakap.)
=========================================================================


ketika sedang memandu lagi.



fara            :  heyyy kereta ni. masuk simpang tak tengok dh kiri kanan.
mr.sedut   :  kereta mana kamu cakapkan ni ?
fara            :  tu ha, kereta belakang tadi tu.
mr.sedut   :  oh, yang warna hitam tu ?
fara            : a'ah. kereta sazy tu. kot ye pun kecik, jangan la menyelit sana sini.
mr.sedut   :  kereta apa kamu cakap ?
fara            : sazy la..
mr.sedut   :  hah ? kereta apa fara ?
fara            :  la, kamu ni sengaje nk kacau sy drive ke ?
mr.sedut   : kamu cakap kereta sazy tadi. kereta proton hitam tadi tu ?
fara            :  ehh.. kamu nk saya patah balik tunjukkan kereta tadi tu ke ? grrrrr....... (membebel dalam hati)
mr.sedut    : err tak payah la. tapi mana ada proton sazy. proton savy pernah la saya dengar. tanya sikit dh nak marah. =.=
fara             :  hah ? saya cakap sazy ek tadi ?
mr.sedut    : kamu bukan sedar pun. malu la tu. kihkihkih!



(saya salah cakap lagi. so ?? anda hilang 50sen ke kalau saya salah cakap??)
=========================================================================



dikedai membaiki komputer.




mr.sedut          :  bos, boleh tolong tengok ini laptop tak ?
pekerja kedai  :  apa rosak ?
mr.sedut          :  fara, u bagitahulah. laptop kamu.
fara                  :  erm laptop ni jadi hang setiap kali sy nk connect internet.



pekerja kedai membelek lap top sambil saya menaip mesej.



pekerja kedai  : hello, ni laptop ok saja. bila jadi hang ?
mr.sedut          : fara, dia bercakap dengan kamu.
fara                  : hah ? err half time ago.
mr.sedut          : fara...... berhenti mesej dulu. apa yg half time ago ni ? kamu melalut la!



( saya tak boleh concentrate dua kerja dalam satu masa )
=========================================================================


sketsa didapur






fara    :   ibu, penggelek ibu beli ni tak berat la. tak best gelek adunan kuih. penat saya.
ibu     :   cukuplah tu. ko nk berat mana lagi. kalau buat debik (hempuk) belakang ko, putus nyawa kot.
fara    :  sampai hati ibu. sob3 ~


(saya bergurau senda selalu tak menjadi. sb tu saya TAK PANDAI nk jadi peramah)
=========================================================================




fara    :  ibu, saya tak suka la jamban ni ditutup. macam diperap je bau 'harum' tu.
ibu     :  aku pun tak suka. tak berkenan aku.
fara    :  konon nk ikut style omputih kot. omputih takpe. lantai bilik air kt rumah diaorang tak basah. mandi dalam tab la katakan.
ibu     :  macam kt rumah atok ko tu ??
fara    :  a'ah. dulu saya pergi jugak rumah kawan dia dekat port herdland. bilik air dia pun tak basah. ala.. sapa la nama nenek tu. lupa saya pulak.
ibu    :  ada gelarnya (nama panggilan) ke ??
fara   :  ada, aduhh.. lupa plak saya. ala, nama gelarnya macam nama ibu jugak la. kelakar-kelakar sikit. (tertinggal perkataan : macam nama "KAWAN" ibu jugak la)
ibu     :  apa pulak nama aku kelakar ? sekeh ko karang. grrrr.......!




fara    :  saya tersalah penyampaian la.



hah ??
ada yg tak puas hati ?
saya TAK BOLEH ubah kejadian Tuhan.
saya pelupa, tak boleh buat dua kerja dalam satu masa ( 2 in 1 tak boleh ea ), saya lembap!
paling tidak saya mengaku, dari beliau yg hanya berpura-pura, menipu dan putar belit ??
saya tetap nk bangkang andai manusia diluar sana anggap dia perfect sangat sampai nk kutuk saya tak pandai edit blog. muahahaha!
time u start bloging dulu ?
sedar la diri sikit, terkangkang-kangkang mintak tolong orang lain jugak.
boooo!!!






** kisah 3 bulan lepas. beliau dh insaf kot . mari kita sama-sama doakan beliau menemui kebahagian beliau. haha! **






: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

18 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

napa neh syg...

ya betul..kita semua xperfect...

ila dlu pun...termerangkak tau berblog...apa pun xreti...biarka ja..buat xtau okeh..

Cik Ca'ah said...

haha. biasa la tu,bila dh buat 2 keje kan dah bercampur jadinya :)

budakijaupendek said...

ILA HonEyBuNNy : baru tahu manusia yg 'perfect' telah mengutuk saya sebelum ni. baru tahu skg, sy lembap kn ?? sob3~ hahahaha







Cik Ca'ah : betul, haha! selalu sngat merapu sana sini. hihik!

Azie Azman said...

haha..azie pun tak boleh buat 2 benda satu masa..kang melalut..
hehe..ala..mana ada manusia perfect..azie pun belajar lagi berblog ni..hape pun tak tau tp buat-buat tau..hehe..sabo ye..

cik sakdi said...

yeah kete sazy.wakakakka

Lea IsNaw! said...

awak kena fokus je bila time bercakap tu
bukan pelupa sgt pun:)

budakijaupendek said...

Azie Azman : ha'ah kn. xdapat nk betul2 fokus. ok, ramadhan kne byakkan sabar kn ? hehe





cik sakdi : haha! malu sesangat dgn mr.sedut. tersalah sebut plak.hoho




Lea IsNaw! : susah nk fokus la lea. huhu tapi sy memang pelupa cuma tak tahap kronik. kihkih!

bunbun said...

hahahh kelakar kot XD boleh plak camtu. yg tak tahan yang first tu.



follow sini jugaklah. best! :D

syrupmasin said...

haha..buat 2 keje dlm 2 mase mmg susah :D

budakijaupendek said...

bunbun : thanks follow balik! =)





syrupmasin : seperti bercinta sambil pasang skandal je susahnye! haha

ezzu said...

byk btol ckp melalut...ape yg ditanye and ape yg dijwb x sinonim langsung..hehehe

nice dialog...:)

sleeping_maniac90 said...

sbr la erk..
bese la tuh..
ak pn xleh wt 2 kje dlm 1 msa..
ssh nk cncentrate.
tp nk wt cm ne..
itu la diri kita..

budakijaupendek said...

ezzu : ahh biasalah, kalau tak fokus. hehehe. thanks!

miZz_nizZ said...

kdang2 bile kite wt bnde len dlm mse yg sme mmg jd gitu.xdehal la!chill2.hehe

ade2mama said...

amboi...cm tu skli???
huhuhuh..aku juz gelak k..xkutuk uhhuhu..aku pown ade jgk..xnk cite malu huuhuhuhu..

ala normal la kn:P
ckp slh2 tu..

nuRuL haNis said...

Haah lah...anis pun sama. Kalau kerja kat dapur, boleh lah buat 2 benda satu masa...tapi, kadang2 tak lepas juga. Huhu...

he is kapten kakak said...

aku pon ! aku jarang fokus dlm krja yg aku buat :)

budakijaupendek said...

sleeping_maniac90 : yup, itulah diri kita, ciptaan Tuhan :)




miZz_niZz : chill yow! haha =D




ade2mama : bg manusia "sempurna" tak normal kot. kihkihkih!



nuRuL haNis : wa.. selalu berasap dapur ye ? =D




he is kapten kakak : samalah kita. :)

copyright@budakijau.do not copy.