Monday, 22 August 2011

SAYA JOIN CONTEST RAYA TEROMPAHCARING


Tadaa...!
saya join contest yang ke-2.
bangga sesangatnya. 
muahahahha..

reasons why i should be proud join this contes ialah :

- terharu dengar ayat terompahcaring. (membodek) 
   beliau cakap Tapi jangan risau, tujuan aku buat benda ni nak eratkan hubungan antara blogger.      Korang jangan jadikan hadiah sebagai satu tujuan utama. 

- beliau cakap kedai top.up tutup rayo nanti. ekekekek!
   mana boleh tutup, haruslah ada kredit sebab nk wish bagai dekat kawan-kawan kan ? kad raya dh la tak             bagi. hahahaha!

- saya amat jarang nk join contest tanpa sebab tertentu. malas la, kalau setakat copy paste macam ni boleh la kan. biasalah, orang lembap macam saya memang begini.




ok, saya dh melalut dh ni.
bukan itu yg terompahcaring mahukan.
so, follow the step ok.

=========================================================================

" hari raya ini kali ini best kerana saya buat tujuh jenis kuih raya. haha. 
walaupun ada yang buat lagi banyak, tapi itu je yg termampu bg kami sekeluarga.
lagi pun kerja pembuatan kuih raya 80% saya involve. so saya bangga la! bhahaha (gelak bangga)
raya kali ini best juga sebab dapat shopping sakan. ke hulu hilir ada bodygurad jaga time saya shopping.
raya kali ini best juga sebab saya dapat beraya ke rumah rakan-rakan by my own.
al-maklumlah, baru tahun ni dapat lesen kereta. kahkahkah!!


raya kali ini bertambah best bila bandi (abang sulung) cuti seminggu awal. dengan secara sengajanya, beliau akan menghulurkan duit belanja untuk saya membeli-belah. (walaupun ciput je)
raya kali ini memang la best sebab beraya diMalaysia, kerana tahun lepas saya beraya di Australia bersama atok mucuk2 saya. walaupun ramai yang cakap  

" best la ko fara, raya oversea gitu"

tapi pada hakikatnya tak best langsung!
pelita takde, bunga api takde, mercun tak berbunyi. sangat-sangat tidak meriah.
dan paling penting raya kali ini best sebab kesemua keluarga dapat berkumpul dipagi hari raya.
sebab dulu bandi (abang sulung) selalu tak dapat cuti dihari raya pertama.
confirm kali ni saya dapat duit raya dari beliau. muahahahaha..! "

=========================================================================


dan step kedua ialah


" raya kali ini tak best kerana bandi hanya cuti dipagi raya. malam raya dh berambus kena kerja. hahaha
tak best juga kerana atok mucuk2 saya tak pulang beraya di Malaysia.
dengan cuaca sejuk disana, beliau hanya beraya di Australia.


pun tak best raya kali ini sebab baju raya hanya 2 pasang. nk berpasang-pasang lagi weii.. nak, nak !! 
raya kali ini sangat tak best sebab langsir, perabot, sofa kat rumah tak ganti baru. kahkahkah!
tak jadi macam rumah datin godjes dh rumah i. sob3 ~
raya kali ni pun tak best andai saya tak dapat wish dekat rakan-rakan sempena aidilfitri macam raya tahun lepas.
siapa tahan nk call or mesej dari Australia weii.. haha
so kepada terompahcaring saya tetap nk top.up tu sebab kamu cakap kedai top.up tutup raya nanti. hihik! "

=========================================================================



step ketiga


adat contest mestilah tag blogger lain kan.
so saya mahu tag cik sleeping_maniac90 dan mr.ade2mama.
reason saya tag anda berdua sebab anda bertuah. hahahaha

tak la, saya tag sebab saya yakin kamu berdua tidak mampu menandingi saya.
saya tak rasa tercabar. muahahaha! (gurau wei)
another reason saya tag kamu berdua sebab nak kenenkan korang berdua.
korang faham ke perkataan "kenenkan" tu ??
ala, macam macth maker la. cari jodoh. kahkahkah!



: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

14 comments:

Lea IsNaw! said...

gud luck farra :)

sleeping_maniac90 said...

chaiyok2.. kalo dpt top up, share la sikit hakhakhak..

amboi mntg2 ad mr sedut.. nak kenenkan org plak haha

nuRuL haNis said...

semangat btol dia....! Good luck! =)

Azie Azman said...

pandai-pandai je ank kenenkan orang ye fara ye..haha
good luck anyway! :D

Princess Nusy said...

gud luck..all da best..=)

budakijaupendek said...

Lea IsNaw! : thanks lea. =)



sleeping_maniac90 : takkan la sy sorg je yg bahagia kan? nk gak tgok kawan2 bahagia. muahaha


nuRuL haNis : terima kasih hanis =)



Azie Azman : hehe, azie dh berpunya. tak dapat nk kenenkan. thanks ye! =)

Lia-De-Pinky-Leo said...

haha.. gudluck yer.. :)

ILA HonEyBuNNy said...

good luck...;_)

ada gaya boleh menang neh..hehe..

pandai yer kenakan depa berdua..ehheh..bagus2...ehhe..;-)

budakijaupendek said...

Princess Nusy : thanks ye =)



Lia-De-Pinky-Leo : terima kasih dear =)


ILA HonEyBuNNy : amin.. mari kite doakan bersama. haha

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Good Luck ye.. ;)

asamasin said...

xnk pon kenekan aku...cehhhh..b -.-"""

budakijaupendek said...

LiLy 2 MumMyQiStInA : terima kasih =)


asamasin : ehh anda bukan dh berbini ke ?? muahaha

ade2mama said...

aku da join da..tq 4 tag me:)

http://ade2mama.blogspot.com/2011/08/jom-join-contest-raya-pertama.html

budakijaupendek said...

ehh pandai..
link la kt terompahcaring.
bukan sy yg anjurkan contest ni. muahahaha!

copyright@budakijau.do not copy.