Thursday, 25 August 2011

SAHUR

Tajuk entry macam propa je.
haruslah sebab ramadhan macam dh pack beg je mahu pergi meninggalkan kita.
then syawal dh mula nak menempah masuk di pintu hati kita.

selepas ni no more sahur and iftar.
no more bazar ramadhan.
no more tayangan waktu berbuka dan imsak.

semua excited nak tunggu pengumuman raya.
setiap tahun,
saya akan buka mata dipagi raya dengan penuh kelapangan didada.
ehh tak tipu.
seriuslah sikit. muahahaha

yelah, pasti akan bangun seawal 6 pagi.
sejuk embun masih terasa,
syahdu sangat.


secara jujurnya entry ditaip pada pukul 3.35 a.m ketika saya dan bandi (abang sulung) sedang menonton perlawanan bola sepak.



bandi    :     tak tidur lagi ko fara. mu dok ngantok ke ?? (ko tak mengantok ke)
fara      :      entah la, aku bangun awal pagi tadi. aku ikut ibu ke kebun. nak kata aku tak penat bekerja tak jugak. lain la macam ko. memenuhkan peta je dekat bantal tu.
bandi    :     tulah aku pelik tengok ko. 
fara      :     err aku dh baring pun tadi. siap on air cond kot nak terlelap. tapi tak nak jugak. rasanya aku excited nak bersahur kot?? muahahahaha
bandi    :    apa kena mengena dengan sahur ??
fara       :    oh, sb aku tak suka lauk sahur aku sejuk. nasi aku mesti panas, lauk aku pun mesti panas. kalau tak jawabnya biskut kering cicah milo la menu aku. so aku merajinkan diri memanaskan semua lauk dan nasi.
bandi    :    tulah, sejak aku balik aku tengok ko tak pernah lagi tidur malam.
fara       :     errkkkk ??? prihatin ko dengan aku rupanya. kahkahkah!!



ok, dialog diatas bukan lakonan.
ianya realiti kehidupan adik beradik.
saya insomania ke ??
mata nak kata membengkak atau mencipta lingkaran gelap dibawah mata..
tak jugak.
elok sangat mengadap laptop.
nak kata sibuk bersosial dilaman maya,
pun tak jugak.
on laptop, termenung gak memikirkan apa yg nk dibuat.


tapi serius, kalau bandi on je lap top rasa nk cepat-cepat je dia berhenti guna.
nak ambil alih tapi dh dapat kt tangan saya sendiri pun tak tahu tujuan sebenar.
berhasad dengkikah saya ??
muahahahaha..


bandi    :    ala.. sikit lagi nak gol. arsenal ni main macam hampeh. cuba ko tengok fara, defend dh molek (ok) dh tapi menyerang macam taik.
fara      :     ha.. ye, ye.. (mulut ternganga mengadap skrin lap top)
bandi   :     h*r*mj*d*h fara. bercakap dengan ko macam bercakap dengan siput.
fara      :    hahaha, ha.. yolah..(yelah) aku dengar ni ha...



mahu ni sebagai lauk sahur boleh tak ?? nak, nak...


: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

14 comments:

Run Away♥ said...

wah...satey....;d

Danial Razak said...

hahahaa..mu ore klate ganu ko??

papepun selamat bersahur...=)

Cik Ca'ah said...

hahaaha
ca'ah pn cm2 jugak skang
insomnia.
serius.

bunbun said...

ahaaa khusuk sgt dapat laptop letteewwwww :P

abghani said...

salam raya

asamasin said...

nk! satey..ish..asenye bbke arinih nk bli satey la.. :D

syrupmasin said...

sate..haha...sahur nak makan sate?? wiwiit :D

dzafira said...

Apesal sedap sgt nampak sate tuuuuu...

sleeping_maniac90 said...

gmpak ar kalo sahur mkn satay hahahaha

Tukang Karut said...

bahaya ni kalau tak boleh tidur malam... nanti dah ada suami di kacau nya si suami nanti...

Lea IsNaw! said...

rajin ke fara nak bakar sate pagi2

hehe

budakijaupendek said...

Run Away : knpe, mau ka ??



Danial Razak : oh tak. orang asli n9 tp dibesarkan ditgganu =)



Cik Ca'ah : errkk betolkah. penawarnya ??



bunbun : haha, kusyuk betol kan ?

budakijaupendek said...

abghani : selamat menyambut hari raya jugak =)



asamasin : meh la kite kongsi. muahahha



syrupmasin : nak tp tak kesampaian. =.=



dzafira : sebab tengah lapar ?? haha

budakijaupendek said...

sleeping_maniac90 : angan-angan jenin je tuhh.. tak dapat pun makan.



Tukang Karut : apakah maksud anda ?? (pura-pura tak mengerti)



Lea IsNaw! : jawapannya tak! hahahaha

copyright@budakijau.do not copy.