Saturday, 20 August 2011

PERLU KE DITANYA ??

Ini sekadar gurauan tapi andai ada yang nak buat panduan hidup silalah.



disini saya ingin berkongsi beberapa tabiat atau rutin harian kita yang kadang-kala memang tak perlu pun dibuat atau dilakukan (peh.. format karangan terkeluar)


kinah        :   *ping!*
mat dom   :  *ping!* hai awak  =)
kinah        :   u buat apa tu. hihik!
mat dom   :   tengah terfikirkan awak ler. awak tak tidur lagi ?? dh lewat ni. huhu



apa pekdahnya (faedahnya) soalan begini diutarakan??

" awak tak tidur lagi? "
" kalau i dh tidur, i tak bbm ko mangkuk!" 


=========================================================================

ini pula perbualan telefon antara abang sulung saya (bandi) dengan saya.


bandi   :   hello, fara. ko tengah buat apa ?
fara     :   main make-up, make -up dengan ibu. muahahaha
bandi   :   oh.. ok. ko sihat tak ?
fara     :    agak-agak orang demam tibi main make-up ke ??
bandi   :   aku hempuk ko karang. erm ko tengah online ke tak ni ??
fara     :    ko ni mamai ke hape ??  AKU TENGAH MAIN MAKE-UP, MAKE-UP DENGAN MOK KO NIH!!!
bandi   :   siot.. pekak aku wei! dh, ko online sekarang. tolong approve game request aku kt fb. ngehehehe..



pendapat anda, bandi ni nk penyekeh atau nak kena libas ??

=========================================================================


so lain kali nk bertanya, tanyalah soalan yg bernas.
seperti :


bandi   :   fara, ko nak berapa ratus duit raya tahun ni ??


baru la semangat nk jawab kan3 ??
ehh.. kebetulan pula entry dari cik Azie Azman adalah mengenai make-up.
seperti yang tertera diatas, saya tengah main make-up,make-up dengan ibu.
atau dengan erti kata lain "bersolek".
ibu memang suka menenyeh ( menampal ) make-up yang entah pape je dekat muka saya.
buruk ??
memang pun! muahahahaha

sebenarnya kami cuma bersolek untuk mendapatkan hasil solekan yg terbaik sempena hari raya nanti.
tambahan pula adik saya balik ke rumah hari ni, so kami belitkan la shawl baru dekat dia.
bajet godjes ke i ??
ehh haruslah kan.
kecomelan dengan wanita tak kan boleh dipisahkan. ( wanita ke saya ni ? )


tapi malangnya,
kecomelan itu bertukar menjadi disaster.!
u know what i mean ??
kehancuran yang tak dapat diselamatkan.
bulu kening i habis tebal bak shin chan, mata i ala-ala pelakon hindu yang dh bersara a.ka. pencen!
kahkahkah!!
apa puncanya, ibu sendiri tak nak bertanggungjawab..


ibu  :  anak sapo la ko ni fara. lain benar ngomannya (rupanya). kenapa ko tak comei macam ibu ??



pandang dan lihatlah, diri ku yg shantek! muahahahaha


ok, hide kening yg buruk tu.
tak sanggup nk tayang kak oii.. hahaha
and see, siap pakai earing gitu. (nyah!)
tapi takpe, earing pemberian mr.sedut. haha

i swear i'm not gonna asking my mum to aply a make-up on my face again!
especially in eid mubarak.
pehhh macam minah tanjung sesat ke lubuk paya. cesss...........





ayu tak adik saya??
haruslah ayu sebab kakaknya yg suruh dia pose gedik macam tu. haha




p/s : baby, aku sengaja letak pic ko. padan muka! (lari jauh-jauh)


ehh ada readers cakap iklan nuff saya ditengah-tengah sampaikan beliau tak dapat baca entry ni.
benarkah ???




: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

17 comments:

sleeping_maniac90 said...

sporting nye mak ko..
mak ak duk pksa ak make up..
tp xnk aja!!!.. cm ne nk make up.

asamasin said...

hahaha

Cik Ca'ah said...

hahaha. ala,sekali skala nk experimental kan. cewahhh

ade2mama said...

iklan nuffnang ny..cmne nk ilangkn..dye kt tgh2 hhhuuh

budakijaupendek said...

sleeping_maniac90 : hehe, ibu bab menghodohkan muka saya laju je.



asamasin : i know it's look ugly. haha



Cik Ca'ah : memang.. harus lg tau! hehe



ade2mama : err saya tak nmpak pun iklan tu ditengah. ok, mybe saya salah edit. i'll try to fix it ok! =)

ade2mama said...

btul xtdo huhuhuuhh

Far8 budak baik said...

tu ar..selalu bf/gf ar..
tak tahu nk tanye ape dah..
hahaha..perghhh soalan cam gitu
aku pun tertunggu tunggu kn..
agagaga..
npedy tak tnye..
boleh yg masuk minang ke..
agaga

Lea IsNaw! said...

hahaha
ngah blaja main mekap2 ke

syrupmasin said...

soalan2 tuh di tnye sebab ambik berat :P

Ungu Violet said...

haha...men mekap2 eh..
wah..nuffnang kt tepi nih...tetiba jek trklik sendiri...strategi2..gud2

budakijaupendek said...

Far8 budak baik : hahaha. erk? soalan.. nervous. kihkihkih!



Lea IsNaw! : yup lea. bukan belajar la tapi ibu sngaje kenakan fara. sob3 ~




syrupmasin : tapi kenapa soalan yg ditanya adalah soalan yg dh memang tahu jawapannya ?? haha membazir air liur tu.



Ungu Violet : hehe, kt tepi takpe kak. jgn ditengah-tengah pulak...

milo said...

haha..betol2 main mekap2 ngn ibu ke?? haha..comel sungguh!

ILA HonEyBuNNy said...

makeup jangan xmakeup...hehe..

boleh ja baca entry, iklan nuff tu...mb dah edit kan..ngeh3..

Tukang Karut said...

sokmo terkena soala macam tu... dan jawapannya hanya sekehan ke atas kepala penanya...

budakijaupendek said...

milo : ngehehe. terima kasih walau hakikatnya nmpak tidak cantik! haha






ILA hONeyBuNNy : oh ok. ye la kot, dh edit sikit2. hehe

budakijaupendek said...

Tukang Karut : muahahaha. nanti sy sekeh kepala beliau (kalau sampai la)

AnaAnis.MUsliMah said...

XD!! nice

copyright@budakijau.do not copy.