Monday, 29 August 2011

LAST BERSAHUR KERR ???

Salam semua.
ingatkan dh malas nk post entry.
tapi bila terfikirkan KEMUNGKINAN ini hari terakhir dibulan Ramadhan yg ke 1432  masihi ini,
terus menggelupur nk post entry.
muahahaha..
tujuan sebenar cuma nk memuaskan nafsu serakah saya.


tadi cuci mata.
dengan menu yg tak kesampaian tahun ni.
iaitu "laksa penang"
tak mahu laksa terengganu, laksa sarawak.
tapi mahu laksa penang.
puas cari kt bazar, tapi tak jumpa pun.
ada ke orang nogori nk jual laksa penang ??


mintak jasa baik ibu tolong masakkan.
dengan selambe badak ibu menjawab


ibu    :     ko bukan mengidam pun. malas. ko tu leceh. kang tertelan tulang, ko muntah depan aku jugak. lagi pun abang kembar ko tak makan laksa. benda lain la ko mintak ehh ??






ok, memang saya cerewet tentang ikan ni.
maaf, terpaksa mengaku saya tak pandai makan ikan.
gelak la.. jentik dagu kang baru tahu.





tak pandai maksud saya ialah,
andai tengah menikmati ikan,

tiba-tiba terasa tulang dalam mulut..
rasa terus nk termuntah.
siapa cakap orang terengganu tak pandai makan ikan ??
saya bukan orang terengganu pun.
hahahahaha..
ore nogori, tapi kawe bosar dokek terengganu.
(orang negeri tapi saya membesar dekat terengganu)


pehhh sodapnyo..
meleleh air liur pun saya biarkan je.
mahu ini untuk sahur.
abang otomen, tolonglah saya.
hua......


: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

6 comments:

Miz Novexx said...

last sahur tadi juz minum air suam je...huhu
malas dah nak makan ;)

iMBobo said...

saje je kan?last puasa ni!!!! haha

Danial Razak said...

membesar kat tganu pun tak leh makan ikan..haisyy..hahaaa.

papepun selamat menyambut hari lebaran..duit raya jangan lupa..=)

Lea IsNaw! said...

alalala kesian fara

xpe2 lepas raya g cari laksa penang tu ye :)

Tukang Karut said...

isk isk... ada jugak spesis yang tak pandai makan ikan yea... huhu... camat hali hali laya...

Mialia said...

aishhh, sdpnye lksa tu.. hehe
slamat ari raya

copyright@budakijau.do not copy.