Tuesday, 9 August 2011

JANGAN TIRU MACAM SAYA

sedang saya menuju ke dapur, terdengar bunyi yg kepelikan sedikit.

untuk memastikan keadaan selamat, saya petik suis lampu.
amak aii.. berkeliaran cicak di atas dinding.
cicak, cicak.. ko nk apa interprem depan i ?
cari publisiti murahan ke. ngagagaga..
terbantut niat nk masak maggie. terus jelah ke ruang tamu,
saya pun tanya ibu,


fara : ibu, cicak banyak sangat kt dapur tadi. sebelum ni saya tak pernah tengok banyak tu.
ibu  : dh ko tutup lampu. gelap, cicak sukalah.
fara : cicak suka gelap ek bu?
ibu  : ko ni kurang ilmu alam la fara. =.=



ooooohhhhh.. cicak suka gelap ye rakan-rakan.
janganlah gelak, baru tahu ni. hihik!


so entry ni berkisar mengenai CICAK.
suatu masa dulu heboh tentang cicak gecko kn?
tup tup senyap je pulak. dh pupus ke gecko ni.
saya tak pernah kenal jenis cicak ok. sila la kutuk..
bila dengar ibu cakap tentang cicak, banyak pulak perkara tentang cicak ni yg tak eloknya.
patut la pun dapat pahala bunuh cicak ni. sanggup jadi pembunuh tak? ngagagaga..
cicak ni ye rakan-rakan, amatlah tidak boleh dijadikan contoh bagi pasangan muda mudi sekarang.
tiba-tiba nk ingatkan diri, jangan tiru macam cicak. sebabnya :-

suka gelap. 

kata orang, kalau berdua, elaklah berada ditempat yg gelap.
hindarkan fitnah, nak lagi bila yg berdua tu lain jantinanya.
tak elok berada dalam kawasan sunyi, gelap gelita mahu pun samar samar je cahayanya.
kat taman bunga ke, tepi pantai ke (ada pengalaman ke?)
so that's why sy tak dibenarkan keluar malam. tak elok kata ibu, melainkan bersama keluarga.
yelah, tok bilal pun boleh tercabut kopiah tengok perempuan seksi,
ni kan berdua bersama si kekasih hati dikawasan gelap pulak tu.
tergugat iman kekasih hati tu. 
tabiat kedua si cicak yg tak boleh dijadikan amalan ialah :-

bermesra tanpa segan silu ditempat umum.

ele.. tipu la tak pernah tengok cicak mengawan. tak pernah tengok?
meh sini nk sekeh kepala..!
sekarang ni, pergi je shopping kompleks, 
remaja sana sini berkepit.
bawak anak-anak ke taman, remaja berpeluk-peluk.
nak bermandi manda dipantai, dalam air pun bergesel-gesel badan.
ehh yg saya taip " bawak anak-anak ke taman " tadi kenapa?
hendaklah dijelaskan disini, saya TIDAK mempunyai anak-anak melainkan anak mata dan anak tekak sahaja.
boleh berkasih sayang, tapi tahu kan had masing-masing.?
nk bersyarah pun saya tak sempurna.
so bak kata nabil " lu pikir la sendiri "


berkasih sayanglah sesama manusia :)







: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

10 comments:

HARITH ISKANDAR said...

mm mesti ramai kaum 'cicak' time bulan pose ni kan..patut lastik je dgn senapang cicak tu :)

Mama'cfa♥ said...

eeeeeeeeuuuuuuuuuu cicak again... hurmppp skng umh sahye da kurng cick.. sbb sye cri cicak umh saye ni xde telo mcm cicak biase..tp die de sarung like kepompong..melekat kat dinding.. hihih hambek vakum sedut habis....alhmdllhhh kurang

Azie Azman said...

haha..nice :D
memang perangai cicak la sape yang suke buat mcm tu kan..

tapi azie pn taktau sebenarnye cicak suke tmpt gelap..heee~

Far8 budak baik said...

waaaaaaa pasal cicak
terus dikait kan kat isu tu..
pehhhhh kagum lahhh...
aku pun baru tahu psl cicak tu kn..
hahaha..=)

budakijaupendek said...

HARITH ISKANDAR : muahahaha.. nak senapang cicak satu. nk main perang-perang ni.

budakijaupendek said...

Mama'cfa <3 : oh, guna vacum. boleh try ni. buat entry ni tringatkan kamu. =)

budakijaupendek said...

Azie Azman : kita sama-sama kurang ilmu alam bak kata ibu ;)

budakijaupendek said...

Far8 budak baik : ha.. tak sia-sia share entry tentang cicak ni. ngagagaga ~

sleeping_maniac90 said...

td bru je jmp cicak..
dia jtuh dlm kolah air.. eee geli kot..
hrp2 xjdik sprti psgn kekasih y awk ckp..
minx jauh..

budakijaupendek said...

sleeping_maniac90 : harap-harapnya begitulah. entry muhasabah diri sendiri ni ;)

copyright@budakijau.do not copy.