Wednesday, 24 August 2011

HEADER RAYA PULA.

Salam semua.
siapa tak tahu lagi tarikh melihat anak bulan ??
angkat kaki dari sini sekarang..!
seperti semua maklum, 29 ogos tarikh melihat anak bulan.
ehhh semua dh semangat raya ni.
raya, raya jugak kan.
anak-anak lelaki yang gagah perkasa dh bayar zakat fitrah ??
masa sudah semakin suntuk kalian. haha..
jangan bagi alasan malas.
dekat station minyak pun saya nampak tempat pembayaran zakat fitrah ni.

bercakap tentang raya lagi,
saya jeles sebenarnya orang lain ada header raya.
muahahahaha..
nak jugak, nak jugak..!
bak kata abah,



abah   :   u want it, go get it yourself


so saya buat sendirilah.
memang agak messy dan tak comei,
asalkan tuan belog comei.
apekahh ??

tak, maksud saya disitu..
asalkan tujuan asal kesampaian. bhahahaha..
dan asalkan saya perasan header saya shantek (cantik) sudah la.
siapa lagi dapat puaskan hati melainkan diri sendiri. sob3 ~

memakan masa 3 jam untuk memuaskan hati,
inilah proses melukis header raya saya ni.


step 1

lakaran asal





step 2

proses mewarna







siap pun. ^_^


so siaplah lakaran header saya.
cerita disebalik header ni.
saya copy idea gambar lain jugak. muahahaha
ok, orang tak kreatif beginilah.  =.=
saya copy gambar kartun comei tu dari sekeping gambar.




mesti ramai cakap


" ehhh tak sama pun "


tak sentap. tak sentap..
hahaha
tapi ayat dekat gambar tu takde la saya copy sekali.
karang ramai muntah dekat blog ni ha..
kahkahkah!!
malas i nk bersihkan blog ni nanti. (aaww..)

dua orang manusia tipu diatas of courselah me and mr.sedut. 
kihkihkih!!
ehh kami tak berpegang tangan ok,
ada alas tu. hahahaha.
pelita tu sengaja lukis sebab senang nak lukis.
niat hati nk lukis ketupat ke, lemang ke, orang main mercun ke, lampu lip lap ke,
ala.. lampu kelip warna-warni tu.
tapi orang tangan keras macam saya mana la layak.
ye kan ??

mana-mana rakan yg berminat nk melukis header sendiri,
sila la ke klik sini
dan selepas itu boleh la ke sini pula untuk edit header anda.
kt sini juga boleh terus dapatkan code untuk header.
senang dan mudah kan ??
tapi peringatan, anda memang semestinya perlu melukis la.
saya pasti cik bunbun kita sangat mahir melukis sebab beliau suka melukis doodle.
ehh dh baik hati share ni, tak faham-faham lagi ke ?
nak duit rayo. ngehehehehehe ~


kad raya dari mr.ade2mama. thanks!


: terima kasih daun keladi,lain kali datang baca lagi :

14 comments:

Cik Ca'ah said...

waaaaah
lawa2
rajinnya tukar2
hehe

miZz_nizZ said...

29 tgk ank bulan, 31 rye kn?hehe..pndai ye buat doodle ni.nnt akn tkr header ke nk rye ni?=)

budakijaupendek said...

Cik Ca'ah : hehe, thanks cyg =)


miZz_nizZ : err inilah header raya saya. btw terima kasih.hihik!

ade2mama said...

hehehee,,kada raye aku..tq:)

camt ari raye..

jgn la psang takbir tu..nty org sedih:(

Azreen said...

sangat cantik header itu...:)

Lea IsNaw! said...

wah comel doodle kapel tu

cantek2

Ungu Violet said...

wah melatops header...kite xder header raye pon...huhu...jeles..haha

cik pha said...

lawa wooooo lawa..aku suka kalau y kartun nampak kemudaan disitu ya hehe

sleeping_maniac90 said...

rjin benor hang melukis hahahaha
tp cool!!..

budakijaupendek said...

ade2mama : ala, bukan sedih tapi erti raya. huhu



Azreen : terima kasih atas pujian =)


Lea IsNaW! : terima kasih lea cyg! =)



Ungu Violet : hehe, buatlah satu cik ungu. lukis ketupat lemang pun jadilah. =D



cik pha : haha. mudakah ??

zati embong said...

comel2..hihi..

isnin kan tgk anak bulan n umum raya

budakijaupendek said...

zati embong : yup. tak sabar la.hehe

ILA HonEyBuNNy said...

cantik semua header raya...

semangat nak raya dah neh...ehhehe

budakijaupendek said...

ILA HonEyBuNNy : mestilah bersemangat untuk raya. hehe

copyright@budakijau.do not copy.